Norges Jeger- og Fiskerforbund

Skitt fiske med Vita og Wanda

Fisking som hobby har fått et litt ufortjent gubbestempel. Nå ønsker Norges Jeger- og Fiskerforbund (NJFF) og nå ut til en ny og mer urban målgruppe. Og hvem bedre til å kommunisere dette enn Vita og Wanda?

Vita og Wanda er kanskje aller mest kjent som mote og skjønnhets-influencere, men har i det siste også imponert og overrasket på Kompani Lauritzen, 71° grader nord,  og På tur med Lars Monsen. De representerer en stor og urban målgruppe som gjerne vil dyrke interessen sin for natur, men som ikke vet helt hvor man starter. Dette sammenfaller godt med ønsket til NJFF om å treffe både yngre og bredere, og var utgangspunktet når vi utviklet konseptet Skitt fiske med Vita og Wanda.

Jentene fikk en innføring i fiske sammen med ulike NJFF-ambassadører før de selv dro ut på fisketur alene. For å vise hvor lavterskel fisking er ble vi med Vita og Wanda for å lære hva slags utstyr man må skaffe seg, og hva man må lære seg for å bli en hobbyfisker. Formålet med kampanjen var å vise frem fisking som både enkelt og sosialt. 

Over en 6 ukers kampanjeperiode fikk følgerne til Vita og Wanda bli med på deres fiskereise. Dette ble dokumentert gjennom egenprodusert materiell fra jentene i regi av PLAN-B, samt fire litt SoMe-filmer produsert av PLAN-B. 

Idé: PLAN-B
Produksjon: PLAN-B
Idéutvikling: Agnete Winnje og Frida Baggethun
Videoproduksjon: Jarran Flokkmann

Prosjektleder: Pia Bråthen 

Kontakt