Jonis driver oppsøkende influencer-virksomhet, og har blitt den nye influenceren til Vipps! Men han har kanskje vært litt for selvsikker i innsalgsmøtet – nå har han nemlig lovet bort et stand up-show om Vipps.
Vipps ønsket å styrke båndet mellom merkevaren og de yngste brukerne, og vise frem alle funksjonene sine. Hvordan gjør man det på en måte som gjør at målgruppen både ser, men også oppsøker innholdet?
Vi fikk med oss Jonis Josef på laget, og tok med oss hans litt klamme forhold til influencer-rollen. I denne kampanjen gjorde vi Jonis til en karikert versjon av seg selv; en litt motvillig influencer som var økonomisk motivert. I starten av kampanjen så vi Jonis love bort en stand up-forestilling om Vipps, og resten av kampanjen fulgte researchen, opp- og nedturene, og endte i live stand up på Facebook. (Korona-vennlig og uten fysisk publikum, så klart.) Gjennom Jonis fikk vi vist frem Vipps og alle funksjonene på en tilbakelent og naturlig måte, og samlet et publikum som fulgte kampanjen og gledet seg til Facebook-stand up om Vipps.
Idé: PLAN-B
Produksjon: PLAN-B