Vipps

Vipps Smart

Flere og flere barn bruker Vipps. Derfor ønsket Vipps en kampanje som oppfordrer foreldre til å snakke med barna sine om Vipps og nettvett.

Kampanjen består av filmer som leder inn til en landingsside. Temaet kunne fort blitt alvorlig og skremmende, men vi ønsket å bruke humor med fokus på at det meste kan brukes på en smart og en mindre smart måte. I filmene viser vi situasjoner der mangel på kunnskap kan store konsekvenser. Som forundrede tilskuere står foreldrene, som innser at barna deres faktisk må lære alt, også hvordan man bruker Vipps smart.

Les mer om Vipps Nettvett her

Idé: PLAN-B

Produksjon: PLAN-B

Produsent: Morten Nyheim Larsen

Prosjektleder: Pia Bråthen

Idéutvikling og manus: Frida Baggethun og Hanna Sverdrup

Regi: Espen Torkildsen

Klipp: Anine Wiesner Barg

Online: Bråkmaker

Kontaktperson: Pia Bråthen