John Brungot får til veldig mye, men han er ikke spesielt handy. Og det passer egentlig litt dårlig akkurat nå, for nå har han og familien hans kjøpt et oppussingsobjekt på Lista.
Hvordan kan Byggmax vise at de er byggevarekjeden for alle byggere, uansett ferdighetsnivå? Ved å la Norges minst handy fyr representere dem, selvfølgelig! John Brungot er byggeren som har alt å lære, så denne Byggmax-kampanjen ble vi med på den bratte læringskurven hans
Ved å vise frem både oppturene og nedturene til John henvendte vi oss til en veldig bred målgruppe: Ekspertene fikk bezzerwizze og komme med hjelpende innspill, mens nybegynnerne kjente seg igjen, og ble inspirert til å prøve å bygge selv. Kan John, så kan du! Gjennom en serie med filmer fulgte vi John som besøkte en sløydtime på barneskolen, la gulv og bygde terrasse. Slik fikk Byggmax promotert produktene sine, og vist frem at bygging er noe både nybegynnere og eksperter kan mestre.
Kampanjen ble vist på sosiale medier og på TV.
Idé: PLAN-B
Produksjon: PLAN-B
Produsent: Morten Nyheim Larsen
Prosjektleder: Linn Enoksen
Idéutvikling: Espen Torkildsen, Frida Baggethun og Morten Nyheim Larsen
Manus: Espen Torkildsen og Frida Baggethun
Regi: Espen Torkildsen og Morten Nyheim Larsen