Idébanken

Inkluderende arbeidsliv

Hva betyr det for folk å ha en jobb å gå til? I denne kampanjen ga vi ordet til mennesker i ulike arbeidssituasjoner.

Vipps er mer enn vennebetaling, det kan også brukes til donasjoner. Dette ønsket Vipps å vise frem i en kampanje. Parallelt med dette trengte Stiftelsen Petter Uteligger donasjoner for å fortsette sitt arbeid med å skape lyspunkter for mennesker med rusrelaterte utfordringer. Ved å samle Vipps og Stiftelsen Petter Uteligger i én kampanje skapte vi en skikkelig vinn-vinn-situasjon. 

I kampanjen viste Stiftelsen frem et konkret behov de hadde, så ga Vipps publikum muligheten til å bidra og gi penger, før resultatet av donasjonene ble lagt ut som egen film kort tid etter. Den korte tiden mellom donasjon og resultat bidro til å vise frem Vipps som en seriøs og etterrettelig aktør når det kommer til donasjoner. 

Stiftelsen Petter Uteligger fikk inn over 1 million kroner, som blir til nye lyspunkt. 

Idé: PLAN-B
Produksjon: PLAN-B
Produsent: Morten Nyheim Larsen
Prosjektleder: Linn Enoksen
Idéutvikling: Morten Nyheim Larsen, Espen Torkildsen og Frida Baggethun
Manus: 
Morten Nyheim Larsen, Espen Torkildsen og Frida Baggethun
Regi: Espen Torkildsen  

Kontakt