Vipps

Historier med Ina

Vipps har over 3 millioner brukere, med hundretusenvis av transaksjoner hver eneste dag. Vi sendte ut Ina Svenningdal for å finne historiene bak overføringene.

Vipps er godt kjent og har mange brukere, men hvordan kan vi gjøre folk enda mer glad i merkevaren? Vi tok med oss Ina Svenningdal for å finne hjertet, sjelen og personligheten til alle vippsbrukerne, og få målgruppen engasjert i historiene rundt Vipps. Ina vippset penger til fremmede, hjalp mormor å få seg Vipps, lærte bort tips og triks, testet Vipps som datingapp, og fant snyltegrensa til folk i ulike norske byer, alt med Vipps og vippsfunksjonene i hovedrollen. 

Kampanjen traff særlig den unge målgruppa svært godt, og nådde over 2,1 millioner unike brukere.

Idé: PLAN-B
Produksjon: PLAN-B
Produsent: Morten Nyheim Larsen
Prosjektleder: Linn Enoksen
Idéutvikling: Espen Torkildsen, Frida Baggethun og Morten Nyheim Larsen
Manus: 
 Espen Torkildsen, Frida Baggethun og Morten Nyheim Larsen
Regi: Morten Nyheim Larsen  

Kontakt